Co je to EET

Datum: 4.1.2017

EET je elektronická evidence tržeb, která má ročně přivést až o 18 miliard více na DPH, dle tvrzení a propočtů ministra financí.  Toto každý slyšel již tisíckrát, ale jak ve skutečnosti EET funguje. Podnikatel potřebuje stabilní připojení k internetu, elektronickou kasu podporující EET a tiskárnu na účtenky.

Jak funguje EET

Příklad uvedu na pohostinství, kde EET začalo fungovat nejdříve.  Zákazník se rozhodne zaplatit svou útratu. Číšník je povinen zaslat účtenku ministerstvu financí skrze datovou zprávu v systému elektronické kasy. Systém ministerstva následně zašle účtenku zpět s unikátním kódem, který dokazuje zaevidování účtenky v EET. Tu následně číšník vytiskne a dá zákazníkovi. Ten si může následně svou účtenku dohledat na stránkách finanční správy. Veškeré právní podmínky se dočtete na stránkách ministerstva financí.

Harmonogram EET

Od 1. 3. 2017 bude EET povinná i v maloobchodu a velkoobchodu.  Tedy většina podnikatelů a živnostníků (skupiny CZ-NACE: 45.1, 45.3, 45.4, 46, 47). Aktuálně je velice těžké odhadnout, co bude povinné evidovat a co ne, protože neustále padají návrhy na úpravy zákona o EET.  Hlavním faktorem, na kterém bude záležet, je druh platby jakou zákazník provede, jestli hotovostní, bezhotovostní přes účet či kartou atd.

Chcete o všech novinkách z našeho e-shopu vědět jako první? Vložte svůj e-mail a přihlašte se k odběru.

ceska-posta DPD
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.